Elemente de productie publicitara outdoor
Publicitatea outdoor se poate face prin diverse medii de prezentare, de la panouri pana ala postere si plasari de obiecte, fiecare comunicand publicului tinta un mesaj. Mesajul poate fi pentru determinarea achizitionarii unui produs, pentru o calatorie, poate fi pentru o campanie politica sau pentru caritate. De semenea un panou outdoor poate avea si scop informativ, facand un anunt de interes public.
Principalele elemente reprezentative ale unei reclame sunt:
Bilboard (panou de tabla decorat cu blueback). Sunt panouri de dimensiuni si costuri relativ mici (dimensiuni: 4x3m, 5x3m, 6x3m). Sunt amplasate atat in oras cat si pe drumurile nationale. In ultima perioada, cele din oras au inceput sa fie inlocuite de backlit-uri de aceleasi dimensiuni sau chiar cu ecrane digitale.
Unipol (unipole sign) Acest tip de panou este amplasat de obicei pe drumurile nationale de mare trafic si ofera expunere pentru ambele sensuri de mers. Sustinerea structurii publicitare este facuta de un picior solid (pilon). De cele mai multe ori sunt iluminate frontal. Dimensiuni: 8x3m (format mic), 14x4m (Bulletion Board), 14x9m (double), 14x14m (tripple), 10x4m, sau alte dimensiuni, in functie de operator. Datorita dimensiunilor mari, afisele trebuie sa fie facute din materiale rezistente la furtuna.
Formatul Backlit Este construit dintr-o caseta iluminata din interior pe care se monteaza unul sau doua afise din material cu acelasi nume (backlit). Sunt cele mai intalnite formate in interiorul oraselor (3×2, 4×3, 5×3, 6×4, etc). Exista si formate speciale de mari dimensiuni
Directionale Sunt de obicei formate mici (ex: 80x100cm, 1x2m) instalate de cele mai multe ori pe stalpi si ajuta la directionarea traficului catre un anumit obiectiv (showroom, supermaket).
Citylights Sunt casete luminoase de dimensiuni mici (1 – 2 mp) construite din stiplex + film sau hartie. Se instaleaza in interiorul oraselor.
Banner intre stalpi Se instaleaza stalpi, la intersectii sau uneori transversal pe axul drumului. Material folosit: banner (double side printed) cu fante de vant.
Mesh-uri Aparute initial in Italia ca alternativa la autorizarile dificile din interiorul oraselor, Mesh bannerele (sau meshuri), au avut o perioada de glorie in Romania pana in 2008. Mesajul publicitar este de cele mai multe ori montat pe structuri temporare de sustinere pe fatada cladirilor. In ultimii ani numarul autorizarilor pentru acest format a fost redus. Principalele intersectii din Bucuresti raman in continuare decorate cu aceste formate. Datorita faptului ca un mesh se incarca foarte usor cu praf, este recomandata schimbarea frecventa a vizualului.
Exista numeroase posibilitati pentru realizarea unei reclame outdoor. Hotelurile aleg in mod normal panourile inalte, aoutomobilele si industria turismului aleg de asemenea panourile, bancile din aoutobuze sunt utilizatepentru outdoor de firmele mici,pe cand autobuzele pot fi dotate cu ecrane pentru reclame digitale. De asmenea se pot folosi si imprimeuril;e pe ziduri.
There are no reviews yet.